31 oktober 2015

Färgbomb!

Lördag idag, men det vår bli ett litet sent bidrag till Blommig fredag insåg jag nyss när jag gick en runda i trädgården och bara häpnades över hur min japanska lönn "Osakazuki" bara blir mer och mer knallröd.

Osakazuki

Osakazuki

Ugglorna mår gott nerbäddade i bladverken :)

Ugglor under Osakazuki lönnen

Kärleksörten ser till att sätta lite färg på tillvaron den också.

Kärleksört

Och rosorna bara fortsätter och fortsätter att blomma... De vill kanske kompensera för den ruggigt sena och kalla våren :)

Astrid Lindgren
Astrid Lindgren

Morden Sunrise
Morden Sunrise

Port of Sunlight
Port of Sunlight

Fler färgbomber hittar du på Bland rosor och bladlöss.
Ha en fortsatt fin helg!

7 kommentarer:

  1. Utrolig flott farge på lønnen din. Jeg skal undersøke om den er herdig her hos meg. Trær med fine høstfarger er et pluss!

    SvaraRadera
  2. Godt med fargebomber så sent på høsten :)
    God helg!

    SvaraRadera
  3. Din lönn är fantastisk, där kan man tala om färgbomb.
    Ha en fortsatt fin helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Så härligt att ha rosor som blommar fortfarande. Din färgstarka lönn är verkligen imponerande.

    SvaraRadera
  5. Rödbladiga japanska lönnar kan man lita på så här års, ett måste. Din är jättefin!
    Hoppade runt lite på din blog och jag uppskattar verkligen dina inlägg med mycket texter och den tydliga ambitionen att förmedla erfarenheter. Jag har aldrig funderat på damm, då jag tycker att de ofta ser malplacerade ut i en villaträdgård, men jag är inte så säker längre, när jag har sett din. Jag delar din förtjusning i det grova trädgårdsarbetet, att gräva och kånka med stenar gör mig stolt och lycklig. Har du förverkligat 2015 års to-do-lista? Bra idé att basunera ut det i sidopanelen så man har en liten kompass. Inte för att du verkar behöva yttre press, med den drivkraften....
    Hästhäsningar
    Marta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad glad jag blir över att du gillar det jag delar med mig av :) Då har jag lyckats, jag uppskattar själv att få tips, inspiration och ta del av andras erfarenheter så det är jättekul att kunna ge tillbaka lite!

      Jag håller med dig beträffande trädgårdsdammar och jag var verkligen superpetig med att få den så naturlig som bara är möjligt. Ändå kan jag se en del som kunde blivit ännu bättre.... Du får hålla utkik i Vi i Villa i vinter, det lär dyka upp ett reportage om min damm där framöver :)

      2015 års todo lista är genomförd, förutom att det inte hann bli några rosor på framsidan. Min todolist har lite motsatt funktion, nämligen att försöka begränsa mig och se till det jag faktiskt åstadkommer och inte bara rusa på med jättemycket nya projekt hela tiden ;)

      Ha det gott!
      /Gunilla

      Radera
  6. Åh, vilken häftig japansk lönn du har! Vill ha!! Sätt genast upp den på min önskelista... ;)
    Såg din kommentar här ovan, då skall jag hålla utkik i Vi i villa framöver ! Kul att ni skall vara med där !;)

    Kram Gunilla

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, den gör mig så glad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...