11 augusti 2016

Rudbeckia, Zinnia, Gullskära och Ekorrkorn i eldig kombo

Till slut så lyckades jag med mina frösådder! Så nu njuter jag av en eldig rabatt med Marylandzinnia 'Zahara Sunburst', Rudbeckia 'Rusic Dwarf', Gullskära 'Sunny Red' och 'Carioca', Ekorrkorn och Inkakrage 'Orange Torch'.













Jag satsade medvetet på förhållandevis enkla sorter, väl medveten om mina brister i att dra upp egna plantor... Känner mig ändå stolt över att ha lyckats så bra. Enda missen är väl i så fall att Zinnian borde ha planterats framför rudbeckian, nu har många plantor kommit i skymundan bakom de kraftiga rudbeckiorna. Men alla är verkligen superfina och underbara i sina olika men samstämda färgsättningar!

1 kommentar:

  1. Grattis, visst är det kul när frösådderna blir bra. Det är ingen självklarhet hur van man sedan är. En eldig och lugn kombination i ett. Vacker!

    /Carina

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, den gör mig så glad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...