30 mars 2015

Trädgårdsform - boktips!

När Allt om Trädgård hade ett prenumerationserbjudande på den nyutkomna boken "Trädgårdsform - vackrare trädgård med arkitektens verktyg" av Karin Janrik (trädgårdsarkitekt med lång och gedigen erfarenhet) och Viveka Ljungström (chefredaktör på Allt om Trädgård), var jag inte sen att nappa.


Trädgårdsform - vackrare trädgård med arkitektens verktyg

För några veckor sen dök den upp i brevlådan och nog överträffade den alla förväntningar! Egentligen är jag lite skeptisk till det här med att göra heltäckande och långsiktiga planer för trädgården, men efter att ha skummat igenom hela boken och därefter lusläst mig igenom halva, så vet jag definitivt vad jag ska göra nästa vinter! Här ska göras trädgårdsritningar, både på det befintliga och alla drömmar som trängs i huvudet. För visst står man där allt som oftast och undrar hur och var man ska få plats med allt man vill och hur man egentligen ska få till alla delar utan att det blir ett enda stort plotter av allt. Det kan faktiskt bli mycket enklare och lösa många problem om man får ner saker på papper.

Trädgårdsform - vackrare trädgård med arkitektens verktyg, illustrationer

Boken är oerhört detaljerad. Allt ifrån hur man rent praktiskt går till väga när man gör en ritning, till hur man löser diverse olika problem. Gott om detaljerade illustrationer och en massa inspirerande bilder. 

Trädgårdsform - vackrare trädgård med arkitektens verktyg, inspiration

Priset på boken var verkligen lågt och då sätter man ju lite förväntningarna därefter, så jag var väldigt förvånad när jag fick denna tegelsten i handen, hade lätt betalat det dubbla. Så mycket kunskap och inspiration som det ryms inom de här pärmarna får man leta efter.

Rekommenderar boken å det varmaste!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, den gör mig så glad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...