10 maj 2015

Tulpaner, tulpaner...

Nu har en hel del av alla tulpanerna slagit ut. Och faktiskt har rådjuren hållit sig borta sen jag satte in alla knep jag kände till, som du kan läsa om här om du vill.

Fortfarande ingen värme, men fördelen med en kylig vår är ju att man får njuta lite längre av tulpanfröjden...

Tulpan Jackpot

Supersnygga Jackpot. Väntar på att mörklila Flaming Flag ska slå ut också. Kommer att bli urläckra tillsammans!

Tulpan Negrita

Negrita får snart klassas som trotjänare. Strax kommer även Shirly att sällskapa med sina vita blommor med lila tecken. 

Tulpan Orange Emperor

En annan trotjänare är Orange Emperor som villigt kommer tillbaka varje år. Dessa är dock nyinköpta.

Orange tulpan, sort okänd

Eldfängd skönhet utan namn...

Vita tulpaner av okänd sort

Vita tulpaner av det slag man köper i lösvikt, har inte koll på namnet. Tänk jag tyckte jag petade ner så många lökar här, men det hade varit helt ok med ännu fler :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, den gör mig så glad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...