21 juli 2015

Austinrosor - tre av mina favoriter

Regndag idag och jag är inne på sista veckan på semestern. Kan inte fatta hur fyra veckor kan gå så oerhört fort! Nu kan jag i alla fall passa på att sortera bland alla foton. Jag och dottern köpte en systemkamera gemensamt i våras, så det blir en hel de fotat. Av varierande kvalitet ska tilläggas ;)

Rosorna blommar ljuvligt nu. Alla rosor jag planterade i våras är fantastiskt fina, håller tummarna för att de ska fixa vintern så småningom och bli lika fina kommande år.

Dessa är mina favoriter hittills. Fler bilder på resten kommer framöver.

Crocus Rose - Austin
Crocus Rose. Uppfyllde verkligen alla mina förväntningar!

Lady of Shalott - Austin
Lady of Shalott. Också fantastiskt fin. Knopparna är hur läckra som helst! 
Lady of Shalott - Austin
Lady of Shalott i full blomning.

Claire Austin - David Austin
Claire Austin. Tredje favoriten. 

Claire Austin har mycket starka grenar vilket ger den ett upprätt växtsätt och blommor som inte nickar av sin egen tyngd. Gillar!
Egentligen kan man ju inte utse bara tre favoriter, men dessa har fått en liten extra plats i mitt hjärta just nu...

För övrigt så undrar jag vart mördarsniglarna har tagit vägen. Vi var iväg på några dagars semester förra veckan och jag bävade för vad vi skulle mötas av när vi kom hem. Men de är i princip helt väck. I går morse plockade jag ca 40, i dag på morgonen i regnet hittade jag bara fem. Kan ett envist bekämpande till slut ha gett resultat?

1 kommentar:

  1. Det är svårt att begränsa sig till tre favoriter, du gjorde ett fint val. Härliga rosor du har.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, den gör mig så glad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...