9 juli 2016

Rosenskära, Jätteverbena och rosor

En heldag i trädgården och man känner sig som en ny människa! Har rensat mängder med ogräs, planterat två amerikanska blåbär och äntligen fixat till det sista finliret vid rabatten mot postlådan. Och flyttat blodfingerörten också så inte den tar över i rosrabatten.

Nu börjar mina rosenskära att slå ut. Min första egna sådd som jag har lyckats riktigt bra med. Kan nöjt konstatera att rosenskäran Candy Stripe blir ett måste alla år framöver! Kan inte se mig mätt på den :)



Jätteverbena har jag faktiskt inte haft förrän i år, men även den lär få komma igen nästa år. Hur läckert som helst med kantnepetan, jätteverbenan och rosorna Mme Boll och Cardinal de Richelieu tillsammans. Höstanemon, rosenflockel och ett gräs jag för tillfället har glömt namnet på finns också med i den här rabatten som är precis bredvid postlådan. Det ska dofta gott när man hämtar tidningen, så från och med idag även doftnejlika så det blir väldoft även på våren :)

Jätteverbena

Mme Boll och kantnepeta

Hela rabatten vid postlådan. Hm, det är snyggare i verkligheten ser jag nu...

Allt här är nyplanterat för i år, så rosorna är inte så stora än...

Mina The Fairy har också börjat blomma nu. Sockersöta så det förslår och mängder med knoppar!

The Fairy
The Fairy

The Fairy och Roenskära Candy Stripe
En veckas jobb till, sen äntligen semester och mer tid till allt som är roligt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, den gör mig så glad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...